رسام، نیاز آینده کسب و کار
رسامرسامرسام
سهروردی شمالی، خیابان هویزه شرقی، پلاک ۴۰
info@rasamerp.com
021-88763184
رسامرسامرسام

بهترین نرم افزار ERP

بهترین نرم افزار erp | بهترین نرم افزار erp ایرانی | بهترین نرم افزار erp در ایران | بهترین نرم افزار erp | بهترین نرم افزار های erp | بهترین erp های ایرانی | بهترین erp در ایران | بهترین erp | بهترین سیستم های erp | بهترین نرم افزارهای erp ایرانی
  • از بین همه ویژگی ها و ابزارهای که برای ERP عنوان می شود بعضی از این ویژگی ها کارکردهای اساسی هستند که موجودیت ERP به آن وابسته است. بدون آنها ERP سامانه ای خواهد بود که ویژگی متمایزی با سایر سیستم ها نخواهد داشت. شما بعنوان خریدار باید از این قابلیتها و ویژگی های مهم آگاه باشید تا در انتخاب مناسب ترین و بهترین نرم افزار ERP برای سازمانتان دچار اشتباه و ارزیابی غلط نشوید. ما در این مطلب به بررسی بهترین نرم افزار ERP ایرانی و ویژگی ها و مزایایی که این نرم افزار برای مدیریت هر چه بهتر سازمان شما باید داشته باشد خواهیم پرداخت.

    در این جستار با 5 تا از ویژگی ها و قابلیتهای اصلی بهترین نرم افزار ERP آشنا می شوید که عبارتند از:

    • یکپارچه سازی
    • اتوماسیون
    • تجزیه و تحلیل داده ها
    • سفارشی سازی
    • مقیاس پذیری

    نرم افزار رسام ERP حاصل کار چندین ساله مجرب ترین برنامه نویسان ایرانی است و بدون ذره ای اقرار با بررسی دیگر رقبا این نرم افزار، به جرعت می توان گفت بهترین نرم افزار ERP ایرانی و بومی شده با نیاز های شرکت و سازمان های ایرانی، نرم افزار رسام ERP می باشد.

    نرم افزار رسام هر روزه در حال آپدیت و بروزرسانی بوده و امکان اختصاصی سازی کردن برنامه با نیاز های خاص شرکت ها وجود دارد.

    یکپارچه سازی

    یکپارچه سازی توانایی نرم افزار ERP برای برقراری ارتباط بین بخشهای مختلف کسب و کار مانند حسابداری، انبار، فروش، بازاریابی، منابع انسانی و غیره است.

    به عنوان مثال، فرض کنید یک کسب و کار محصولات را به صورت آنلاین و آفلاین می فروشد. بدون یکپارچه‌سازی، باید از سیستم‌های جداگانه برای مدیریت سفارش‌های آنلاین، سفارش‌های آفلاین، موجودی انبار، حمل و نقل، صدور فاکتور و غیره استفاده کند. این امر منجر به تکرار داده‌ها، ناهماهنگی و عدم دقت و همچنین افزایش حجم کار و خطا می‌شود. علاوه بر این، کسب و کار در به دست آوردن یک دید کامل بلادرنگ از عملیات و عملکرد خود با مشکل مواجه خواهد شد.

    با یکپارچه‌سازی، کسب‌وکار می‌تواند از یک سیستم نرم‌افزاری ERP برای جمع آوری داده ها از تمام بخشهای عملیاتی و یا غیر عملیاتی استفاده کند و همچنین به‌طور خودکار همگام‌سازی و به‌روزرسانی انجام شود و از دقت و سازگاری داده ها اطمینان حاصل کند. همچنین یک نمای جامع و در لحظه را از کل کسب و کار، از داده های مالی تا وضعیت عملیاتی ارائه می دهد. این می تواند به کسب و کار کمک کند تا کارایی، بهره وری و سودآوری خود را افزایش دهند.

    مطلب مرتبط : با مشاهده مطلب جامع سیستم ERP چیست و چه کاربردی دارد ؟ دیگر سوالی در رابطه با نرم افزار ERP و کاربرد و فرآیند های آن نخواهید داشت.

    مطلب مرتبط : برای مشاهده پلن های نرم افزار ERP رسام و قیمت نرم افزار و سیستم ERP روی لینک کلیک کنید.

    یکپارچه‌سازی می‌تواند به کسب‌وکارها کمک کند تا همکاری بین بخش ها و مکانهای مختلف را با اشتراک‌گذاری و ارائه داده‌ها و اطلاعات بهبود بخشند. همچنین فعالیت‌ها و اهداف خود را تنظیم و هماهنگ کنند و ارتباطات موثر برقرار کنند. بر اساس گزارش گروه آبردین، مشاغلی که از سیستم های ERP استفاده می کنند به طور متوسط 18 درصد هزینه های عملیاتی و 16 درصد هزینه های اداری کمتری دارند.

    به عنوان مثال، فرض کنید یک کسب و کار دارای یک تیم فروش، یک تیم بازاریابی و یک تیم خدمات پس از فروش است. بدون ادغام، هر تیم باید از سیستم ها و داده های خود استفاده کند که ممکن است با یکدیگر سازگار یا به روز نباشند. این منجر به ناهماهنگی در اطلاعات، درگیری ها و تاخیرها و همچنین کاهش کار تیمی و اعتماد می شود.

    یکپارچه سازی یکی از ویژگی ها و قابلیت های اصلی نرم افزارهای مدیریت منابع انسانی و میزان یکپارچه سازی معیاری مهم در شناخت بهترین ERP است. با این حال، همه نرم‌افزارهای ERP سطح یکسانی از یکپارچه‌سازی را ارائه نمی‌کنند. برخی از نرم افزارهای ERP ممکن است تنها با سیستم ها یا برنامه های خاصی ادغام شوند، در حالی که برخی دیگر ممکن است انعطاف پذیری و سازگاری بیشتری را داشته باشند. بنابراین، کسب و کارها باید هنگام انتخاب یک راه حل نرم افزار ERP، نیازها و ترجیحات یکپارچه سازی خود را در نظر بگیرند. برخی از عواملی که می توانند باعث از بین رفتن یکپارچگی اطلاعات شوند عبارتند از:

    • مدیریت تغییر ضعیف: تعریف نادرست فرآیندهای کسب و کار و عدم توجه کافی به مدیریت تغییر می تواند منجر به شکست یکپارچه سازی شود. مدیریت تغییر شامل آماده سازی و حمایت از کاربران و ذینفعان سیستم ERP برای پذیرش و انطباق با سیستم جدید و فرآیندهای آن است. بدون مدیریت موثر تغییر، کاربران ممکن است در برابر سیستم جدید مقاومت کنند یا آن را رد کنند، که منجر به پذیرش کم، عملکرد ضعیف و کاهش مزایا می شود.
    • عدم آموزش کافی: عدم آموزش کافی و صحیح احتمال عدم پذیریش از سوی کارکنان و از بین رفتن یکپارچه سازی را بیشتر می کند. بدون آموزش کافی، کاربران ممکن است سیستم جدید را درک نکنند و باعث سردرگمی، ناامیدی و اشتباه در استفاده از آن  می شود.
    • تغییر محدوده پروژه: منظور از تغییر محدوده پروژه به گسترش یا تغییر کنترل نشده محدوده یا الزامات پروژه در طول اجرای ERP اشاره دارد. تغییر محدوده پروژه می تواند با افزایش پیچیدگی، هزینه، مدت زمان پروژه و همچنین تأثیر بر کیفیت و عملکرد سیستم، باعث از بین رفتن یا شکست یکپارچگی شود. تغییر محدوده پروژه می تواند ناشی از برنامه ریزی ضعیف، اهداف نامشخص، انتظارات غیرواقع بینانه، یا عدم تعاملات و تعاملات ضعیف باشد.
    • ارائه دهنده ERP نامناسب : ارائه دهنده ERP باید نیازها و انتظارات لازم برای یکپارچه سازی را ارائه کند. انتخاب ارائه دهنده های که نتواند این الزامات و انتظارات را برآورده کنند ناشی از عدم تحقیقات لازم، بودجه ناکافی و عدم تجربه مدیر پروژه باشد. نقش ارائه دهنده در داشتن بهترین ERP بسیار مهم است.
    • مسائل فنی: مشکلات فنی (مسائل مربوط به سخت افزار، نرم افزار، شبکه یا امنیت سیستم ERP یا ادغام آن با سایر سیستم ها یا برنامه ها)  می توانند با تأثیر منفی بر عملکرد، قابلیت اطمینان یا عملکرد سیستم یا اجزای آن، باعث از بین رفتن یا شکست یکپارچه سازی شوند.

    بهترین نرم افزار erp | بهترین نرم افزار erp ایرانی | بهترین نرم افزار erp در ایران | بهترین نرم افزار erp | بهترین نرم افزار های erp | بهترین erp های ایرانی | بهترین erp در ایران | بهترین erp | بهترین سیستم های erp | بهترین نرم افزارهای erp ایرانی

    اتوماسیون

    اتوماسیون: این ویژگی نرم افزار ERP را قادر می سازد تا کارهای تکراری و دستی مانند ورود داده ها، صورتحساب، پردازش سفارش، حقوق و دستمزد و غیره را انجام دهد و ساده کند. اتوماسیون باعث کاهش خطاها، صرفه جویی در زمان و مصرف بهینه منابع شود و یکی از ویژگی های مهم برای شناسایی بهترین نرم افزار ERP است.

    به عنوان مثال، فرض کنید یک کسب و کار محصولی تولید می کند که 2،000 نوع قطعه دارد و تعداد کل قطعات هم 5،000 عدد باشد، بررسی موجودی هر قطعه، مدیریت تامین هر قطعه، مدیریت نیمه ساخته ها، مدیریت خطوط تولید، مدیریت کنترل کیفیت، مدیریت عدم تطابقها، مدیریت مشابهات و غیره مستعد اشتباهات و خطاهای بسیار زیاد می باشد که پول و منابع کسب وکار را از بین می برد علاوه بر این، کسب و کار را در برآورده کردن انتظارات و مهلت های زمانی با مشکل مواجه کند.

    با اتوماسیون، کسب و کار می تواند به طور خودکار تمام این وظایف را با کمترین دخالت انسانی انجام دهد. نرم افزار ERP می تواند کل این 2000 قطعه را شناسایی کند، نیازمندیها تامین را مشخص کند، سفارش گذاری کند، بهترین قیمت های خرید شده را نمایش دهد، تامین کنندگان را مشخص کند و بهترین مونتاژ کار با کمترین ضایعات را معرفی کند، بهترین تولید کننده محصول با کمترین برگشت از کنترل کیفیت را مشخص کند و قطعات پر مصرف و پرتکرار محصول را مشخص کند و …

    مطلب مزایا و معایب ERP درک بهتری از این نرم افزار به شما خواهد داد تا بتوانید نیاز یا عدم نیاز شرکت یا سازمان خود به این برنامه را بفهمید.

    ERP های مختلف سطح یکسانی از اتوماسیون را به مشتریان ارائه نمی کنند این موضوع در انتخاب نرم افزار باتوجه نیازهای و ترجیحات سازمانی بسیار مهم است.

    اتوماسیون می تواند به کسب و کارها کمک کند تا علاوه بر صرفه جویی در زمان، نیروی انسانی و نقدینگی در فرآیندهای مختلف مانند ورود داده ها، صورتحساب، پردازش سفارش، حقوق و دستمزد و غیره، هزینه ها، ضایعات و خرابی ها را کاهش دهند. طبق گزارش McKinsey & Company، اتوماسیون می تواند هزینه فرآیندهای مالی و حسابداری را 30 تا 70 درصد، هزینه فرآیندهای تولید را 20 تا 40 درصد، هزینه فرآیندهای خدمات مشتری را 25 تا 40 درصد کاهش دهد.

    تجزیه و تحلیل داده ها

    تجزیه و تحلیل داده ها: با جمع آوری، پردازش و تجزیه و تحلیل داده ها از منابع مختلف مانند مالی، عملیاتی، بازار و خدمات پس از فروش و … به سازمانها کمک می کند تا نسبت به کسب و کار دیدگاهی درست پیدا کنند و تصمیماتی مبتنی بر داده اتخاذ نمایند.

    به عنوان مثال، فرض کنید یک کسب و کار می خواهد با شناسایی سودآورترین محصولات، مشتریان و بازارهای خود، سودآوری و رشد خود را بهبود بخشد. بدون تجزیه و تحلیل داده ها، کسب و کار باید به صورت دستی داده ها را از منابع مختلف مانند فاکتورهای فروش، سفارش ها، رسیدهای انبار و غیره جمع آوری، سازماندهی و تفسیر کند. این کار خسته کننده، زمان بر و مستعد خطا خواهد بود. علاوه بر این، کسب و کار در یافتن الگوها، روندها و ترجیحات مشکل خواهد داشت.

    با تجزیه و تحلیل داده ها، کسب و کار می تواند از یک سیستم نرم افزاری ERP استفاده کند که می تواند به طور خودکار داده ها را از منابع و سیستم های مختلف جمع آوری، پردازش و تجزیه و تحلیل کند و با استفاده از ابزارهایی مانند نمودارها، جداول و غیره اطلاعات و تحلیل‌های ارزشمندی را برای کسب‌وکار ارائه کند. همچنین می‌تواند در بهبود تصمیم گیری ها، خلق نوآوری های جدید و پیروزی در بازار بر اساس شاخص‌های کلیدی عملکرد (KPI) و معیارهای مربوطه کمک کننده باشد.

    تجزیه و تحلیل داده ها یکی از ویژگی ها و قابلیت های اصلی است که در اکثر راه حل های نرم افزار ERP مشترک است. با این حال، همه ERP ها به یک اندازه گزارشات متنوع با ابزارهای مختلف ارائه نمی کنند.

    مطلب مرتبط : راهنمای خرید نرم افزار ERP، برای مشاهده بیشتر روی لینک کلیک کنید.

    فلذا ERP ها به کسب‌وکارها در موارد ذیل کمک می کنند:

    • شناسایی و تجزیه و تحلیل روندها، الگوها و ناهنجاری‌ها در داده‌های خود، مانند فروش، درآمد، هزینه‌ها، رفتار مشتری و غیره. .
    • مقایسه و ارزیابی عملکردها با اهداف، معیارها و رقبا و همچنین اندازه گیری پیشرفت، اثربخشی و کارایی
    • به اشتراک گذاری تصمیمات با ذی نفعان مختلف مانند مدیران، کارکنان،مشتریان و سرمایه گذاران و غیره

    سفارشی سازی

     سفارشی سازی فرآیندی است که ERP با نیازها و ترجیحات خاص هر کسب و کار بسته به اندازه، صنعت و اهداف آن متناسب شود. سفارشی‌سازی به تعمیق نرم افزار ERP در کل سازمان و جلوگیری از وجود نرم افزارهای مستقل و کمکی به کسب‌وکارها کمک می کند.

    برای مثال، فرض کنید یک کسب‌وکار در صنعت مراقبت‌های بهداشتی فعالیت می‌کند و به یک نرم‌افزار ERP نیاز دارد که بتواند نیازهای منحصربه‌فرد خود مانند سوابق بیمار، صورت‌حساب، الزامات و مشخصات بیمه و غیره را جمع آوری و پردازش کند. بدون سفارشی‌سازی، کسب‌وکار باید از یک نرم‌افزار ERP عمومی  و یک نرم افزار جانبی برای جمع آوری و پردازش اطلاعات تخصصی آن صنعت استفاده کند که از همدیگر مجزا می باشند.

    سفارشی کردن می تواند به دلایل مختلفی که توسط ERP استاندارد پشتیبانی نمی شود مانند تغییرات قانونی، وجود فرایند خاص عملیاتی، بهبود رضایت کاربران، ایجاد تمایز رقابتی سودمند باشد. با سفارشی‌سازی، ویژگی‌های جدیدی اضافه می شود یا با برنامه‌های کاربردی دیگری که در سازمان وجود دارد ادغام می شود. این می تواند به کسب و کار کمک کند تا کارایی، دقت، قابلیت اطمینان و سودآوری خود را بهبود بخشد.

    سفارشی سازی یکی از ویژگی ها و قابلیت های اصلی است که در تعدادی از راه حل های نرم افزار ERP وجود دارد. سفارشی‌سازی می‌تواند به کسب‌وکارها کمک کند تا با یک ERP متناسب سازی شده، کارایی و عملکرد بیشتری دریافت کنند.

    مقیاس پذیری

    یکی دیگر از ویژگی های مهم برای بهترین نرم افزار ERP مقیاس پذیری است. که بیانگر توانایی نرم افزار ERP برای انطباق با رشد و تغییر در کسب و کار می باشد. این بدان معناست که نرم‌افزار ERP باید بتواند حجم فزاینده‌ای از کار و فرآیندهای پیچیده‌تر را با گسترش سازمان مدیریت کند.

    برای مثال، فرض کنید کسب و کاری با یک تیم کوچک و چند مشتری شروع می شود، اما با گذشت زمان، صدها کارمند و هزاران مشتری در مناطق و بازارهای مختلف بوجود می آیند. بدون مقیاس پذیری، نرم افزار ERP  قادر به پشتیبانی از کسب و کار با افزایش حجم و تنوع داده ها، تراکنش ها و گردش کارها نخواهد بود. این منجر به عملکرد ضعیف، اشتباهات، تاخیر و ناکارآمدی می شود. علاوه بر این، نرم افزار ERP نمی تواند نیازهای جدید کسب و کار مانند محصولات، خدمات یا مقررات جدید را پشتیبانی کند.

    با مقیاس پذیری، نرم افزار ERP می تواند با ارائه منابع و قابلیت های مورد نیاز، از رشد و تغییر کسب و کار پشتیبانی کند. همه راه حل های نرم افزار ERP سطح یکسانی از مقیاس پذیری را ارائه نمی دهند. برخی از راه‌حل‌های نرم‌افزار ERP ممکن است فقط در ابعاد خاصی مانند تعداد کاربر، پلتفرم، عملکرد به خوبی مقیاس شوند. بنابراین، هنگام انتخاب نرم افزار ERP، باید نیازها و ترجیحات مقیاس پذیری درنظر گرفته شود.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    پیام بگذارید

    X